Ki jelentkezhet a LED-csere programra?
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata azon zalaegerszegi társasházak, lakásszövetkezetek (továbbiakban együtt: társasház) számára hirdette meg a társasházak energiamegtakarítást eredményező LED-csere programját, melyek jelenleg hagyományos (wolfram szálas, klasszikus) izzókkal világítják meg a közös tulajdonban lévő épületrészeket. Csak a közös képviselő, lakásszövetkezeti elnök (továbbiakban együtt: közös képviselő) nyújthat be igénylést. Nem lakossági pályázat!
Hogyan történik az igénylés?
A meghirdetett időtartam alatt (2023. november 2. - 2023. november 30.) az igényléseket a zegled.hu oldalon lehet elektronikus úton benyújtani. Az időtartam lejárta utána nem lesz mód további igényt benyújtani!
Egy e-mailcímmel több társasház igénylése is benyújtható!
A regisztrációról a rendszer automatikus visszaigazolást küld; amennyiben nem kap értesítést, javasoljuk a levelező rendszerének levélszemét (spam) mappáját is ellenőrizni.
Azok a közös képviselők, akik nem rendelkeznek megfelelő elektronikai eszközzel az igénylés benyújtásához, a Keresztury Dezső Városi Művelődési Központban (8900 Zalaegerszeg, Landorhegyi u. 21.) kaphatnak segítséget, az alábbi időszakban: hétfőtől- péntekig: 09.00-12.00, 13.00-17.00.
A regisztrációs ponton az alábbi adatok megadása szükséges:
Társasház adatai: társasház neve, adószám, cím, helyrajzi szám, lakások száma, külön tulajdonban álló nem lakás célú helységek száma
Közös képviselő adatai: név, cím
LED fényforrás darabszám: a lakóépületben található, közös tulajdonban lévő épületrészekben meglévő fényforrások darabszámát, amelyet cserélni kíván! (darabszámát foglalat típusonként: E14 v. E27)
A regisztrációval egyidejűleg szükséges a társasház alapító okiratának feltöltése is.
Mik a feltételei az igénylésnek?
A lakóépületben legalább 4 lakásnak kell lennie.
A lakóépületben található, külön tulajdonban álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek száma nem haladhatja meg a lakások számát.
A lakóépület közös tulajdonba tartozó épületrészeinek megvilágítására szolgáló, az igénylés benyújtásakor használt hagyományos (wolfram szálas, klasszikus) izzók cserélhetők LED-égőkre.
A program keretén belül a jelenleg 60W-os teljesítményű izzónak megfelelő LED-es izzó igényelhető E 14, illetve E 27 foglalattal:
Foglalat típusai:
Amennyiben a jelenlegi világítótestek nem alkalmasak a LED-ek fogadására, azok átalakításának költsége a társasházat terheli, erről a közgyűlési határozatban kifejezetten nyilatkozni kell a tulajdonosoknak.
Milyen dokumentumokra van szükség az igénylés elbírálásához?
Társasház alapító okirata
Társasházi közgyűlési határozat kivonata
Hogyan történik az igénylések elbírálása?
A beérkezett igényléseket az önkormányzat feldolgozza, majd – a rendelkezésre álló pénzösszeg erejéig – az igénylések beérkezési sorrendjében értesíti a közös képviselőt az előzetes elbírálás eredményéről.
Ezt követően szükséges a társasházi közgyűlési határozat ( minta ) benyújtása. Erre az értesítés megküldésétől 14 nap áll a közös képviselő rendelkezésére, így a társasházi közgyűlést ennek figyelembevételével kell a közös képviselőnek előkészítenie, és a szükséges határozatot meghozatnia. (a közgyűlési döntést már a regisztrációt követően is meghozathatja a közös képviselő, hogy az igénylés jóváhagyása esetén a dokumentum csatolható legyen)
Amennyiben valamelyik társasház igénye azért kerül elutasításra, mert nem csatolta be a szükséges iratokat, úgy a beérkezési sorrendben következő – és a pénzügyi keretbe beleférő – igénylőt hívja fel az önkormányzat a dokumentumok benyújtására.
A végső jóváhagyást követően az önkormányzat megállapodást köt a társasházzal.
A megkötött megállapodás alapján értesíti a közös képviselőt az önkormányzat megbízottja, hogy hol és mikor vehetők át a LED-ek.
Az izzók cseréje
A régi izzókat nem kell bemutatni az önkormányzatnak.
Amennyiben a vállalt működtetési időtartam – a beszereléstől számított 2 év – alatt a LED meghibásodik, annak cseréjét már a társasháznak kell elvégeznie.